Dit boek leert je waarom feedback geven en ontvangen best een uitdaging is. Ons emotiebrein wordt vrij snel getriggerd. Het boek richt zich vooral op het ontvangen van feedback. Maar er zijn zeker ook belangrijke lessen te leren voor de feedbackgever.

Douglas Stone & Sheila Heen, wetenschappers aan de Harvard Universiteit, onderscheiden drie triggers: de waarheidstrigger, de relatietrigger en de identiteitstrigger. De waarheidstrigger gaat over de vraag of de feedback op waarheid gestoeld is. De relatietrigger gaat over het (voor)oordeel dat je hebt over de feedbackgever. En bij de identiteitstrigger raakt de feedback aan hetgeen je als de kern van jezelf beschouwt. Hier wordt ook het belang van het ontwikkelen van een groei mindset behandeld en de impact van de ‘hard wire’ in ons brein op de manier waarop we met feedback om gaan. Gelukkig worden er ook waardevolle tips gegeven om daarmee om te gaan.

Met vele ijzersterke voorbeelden en, in de laatste hoofdstukken, aandacht voor de toepassingen.

Wij raakten er enorm door geïnspireerd en ontwikkelden een training, mede gebaseerd op dit boek.